25 maj > Vad jag tycker om alla ESC-låtarna

Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag är en ESC geek nu men en gång till kan itne skada xD
Jag måste iaf skriva av mig om alla låtarna efterom ingen vill prata med mig om dom * snyft * x)

Casanova - andorra
nån eurodisco-låt med en tråkig text. " boom boom boom " det låter nästan som vengaboys.  2 p

Zemrn E Lam Peng - Albanien
Ja. jag känner neutralt för denna låten. lixom. jag gillar den inte men jag ogillar den inte heller. Det är nästan som jag inte hört den när jag lyssnat klart. jag tänker på massa annat & tänker itne på låten.  1p

Qele Qele - Armenien
Jag älskar denna låten. jag vill bara sjunga & dansa med när jag hör den. Snygg klänning hade hon under finalen också :) 4p

Day after Day - Azerbaijan

Om dom itne hade sjungit så jävla falskt hade den kunnat vara bra. men den får lite + för att scenshowen var bra. 2p

Pokusaj - Bosnien & hertzegovina
Första gången jag hörde den så tänkte jag " vad fan är det här för skit " Men den blir bara bättre & bättre. så himla mysig tycker jag (: killen är himla söt i sina galna kläder också x) 3p

O julissi - Belgien
Tur säger jag bara. att den inte kom till final. för detta är bara hemskt. usch! jag tycker INTE om låtssaspråk! 0p

DJ take me away - Bulgarien
Den hade väl varit bra om det va på fest eller ute på krogen eller nått. men i ESC. näe! + att hon sjunger ju typ samma sak hela tiden! 2p

Hasta La Vista - Belarus
" i'm gonna miss you, maby " dissar denna låten totalt! usch och fy! 0p

Era stupendo - shweitz
påminner om någon annan amerikansk låt. men jag kommer itne på vilken .. refrängen är ganska bra så .. 2p

Femme Fatale - cypern

Jag brukar alltid tycka om cypern i ESC men inte denna gången. fy! 1p

have som fun - tjeckien
precis sånnahär låtar jag hatar. helt trist och utan karaktär. klarar itne av att höra den x/ 0p

Dissapear - tyskland

Detta är typ det värsta jag hört. så jävla dåligt tycker jag. fy! för barn på typ 6 år. 0p

All Night Long - Danmark
Jag älskar denna låten! :D jag blir så glad av att höra den! jag vill bara dansa runt ^^ Myys! sånhär musik skare va när man är ledsen ^^ 5p!

Leto Svet - Estland
Allvarligt? jag och pappa garva sönder när vi såg dom springa runt på stället medans dom sjöng " Leto svet " det låtter som dom sjunger om att det är lätt att svettas. suger helt enkelt! -0p t.o.m.

Baila El Chiki Chiki - Spanien
HAHAHA! jag älskar den! så jävla dålig men han är ju så söt med sina töntiga rörelser x'D kan itne sluta lyssna på den & jag blir lika glad varje gång! 4p

Missae Miehet Ratsastaa - finland

Helt okej. inte skitbra men går att lyssna på utan att vilja stänga av ;p 3p

Divine - Frankrike
HELT KLART MIN FAVORIT! så sjukt underbar! skönare snubbe får man leta efter. precis såhär vill jag att feel good musik ska låta ^^  +5p

Even If I - Storbrittanien
Kunde inte det underbaraste landet i världen skicka något bättre? Jo, ja jag gillar låten efter x antal lyssningar men ändå. dom kan ju bättre! 3p

Peace will come - georgien
Dålig! hon sjunger itne vidare bra och texten är lite klychig. men sen är det ju svårt att förstå krig på rikitgt om man itne varit med om det sjäv. så 2p

Secret Combination - Grekland

Helt okej. bra scenshow & jag älska hennes rosa klänning! (: 4p

Romanca  - Croatsien

jag fattar inte dealen med domhär farbröderna. Inte för mej. nej tack! 1p

Candlelight - Ungern
När jag hör dom 3-4 första raderna tänker jag att detta kommer bli en bra låt. men sen kommer resten av låten och allt säger emot. 1p

Irlande douze pointe - Irland

0p förfan! USCH! inte ens roligt!

The Fire in your eyes - Israel
Han har fin röst (: låten helt okej. lite mysig ^^ 3p

This is my life - Island
tyckte itne alls om denna i början. men nu är den rättså bra. jag gillar ju eurodisco sådär ibland. så ja tack ^^ 3p

Normads in the light - Litauen
Han va fan nästan sämst av alla. FYYY! -0p

Wolves of the sea - Lettland
Bara för att jag gillar pirater så får dom 1p men låten är tym sämsttt.

A century of love - Moldavien
NEJ! 0p

Zauvijek Volim Te - Montenegro
Känns inte som det kommer någon refräng /: han har väl lite annorlunda röst sådär men ja .. 2p

Let me love you - F Y R  macedonia
Jag vet inte vad jag ska säga om låten ens .. men jag gillar den inte! 0p

Vodka - Malta
Haha jag gillar faktiskt refrängen X) men värsen är typ sämst och det är inte en bra låt egentligen :p så 2 p för refrängen ((:

Hold on be strong - Norge

Sjukt bra låt faktiskt. Norge var bra detta året! skulle lätt kunnat vinna! (: Men jag gillade inte dom där inövade rörelserna när hon sjöng "true true true " ser rätt löjligt ut /: men låten är en klar 5p tycker jag (:

For life - Polen
Jag fullkomligt hatade denna låten! Man hörde fan itne ett ord av vad hon sjöng ändå sjöng hon på engelska! + att jag störde mig så på att hon var så jätteblond och så brun! låten va kass helt enkelt! 0p

Pe-o Margine De Lume - rumänien
Jag älskar när tjejen kommer in ock sjunger. det räddar hela låten! jag tycker den är jättemysig och härlig att lyssna på ^^ 4p helt klart! (:

Oro - Serbien
refrengen är sjukt vacker tycker jag! värsen är lite sådär. men när refrängen kommer. gud så jag ryser! 4p

Belive - ryssland
Dima Bilan. tönt. jag tycker han är så jobbig och framförandet så .. äh. hittar itne ord. men jag tycker det är så löjligt att skridskoåkaren ska vara där och köra runt /: + att han drar av sig skjortan, eller ja. ni fattar. jag tycker bara det är störande för så snygg är han itne ._. iaf. 2, kanske 3 p

Hero - Sverige
Hon var inte så bra i lördags /: Scenframträdandet är tråkigt och stelt och låten slår inte riktigt igenom förns efter någon minut. tyvärr. men jag tycker ändå hon är värd en 4p hon kämpade bra!

Vrag Na Vzame - Slovenien
Har inte så mkt att säga om denna låten .. men ja, 2p

Deki - Turkiet
ÄLSKAR! Jag kan itne sluta lyssna på låten. jag är helt förälskad. så sjukt bra! Så underbar röst & allt var bara så bra när dom sjöng! ++5p! :D

Shady Lady - Ukraina
riktigt bra låt verkligen! snygg tjej & bra röst. men jag tycker scenshowen här va lite för mkt i jämförelse med sverige. Men jag gilalr låten anyhow & låten kommer bli en hit i sommar. 5p



Klart ingen orkar läsa men jag var bara tvungen att skriva av mig (:& gud vad klockan är mkt! nu måste jag sova. Godnatt allihopa! (:

Mor Ve Ötesi - nyupptäckt band för mig (:

Kommentarer
sötot: Alexandra

Svar: Japp, det ska du va! Vad ska du göra idag då? :)

2008-05-26 @ 08:49:43
URL: http://alprosen.blogg.se/
sötot: Anonym

hihi

jag såg 4 st + sverige^^

2008-05-26 @ 20:25:54
sötot: Viktoria

oj det var jag^^

2008-05-26 @ 20:26:32
URL: http://viktoria-a.blogspot.com

Tell me here:

vad heter du?
Kom igåg mej (:

Din e-mail här tack (; (publiceras inte)

din bloggadress tack. <3

Tell me here:

Trackback
RSS 2.0